Utmaning till mig själv

 
Jag tänkte försöka börja skriva lite här igen. Det var ett bra tag sedan sist och hösten och vintern har varit så otroligt bra och jag mår så bra just nu! Längtar efter det som komma ska, men försöker leva i nuet och ta vara på dagarna.
 
Nu är det så att jag med lite hjälp och inspiration från M har tänkt att jag ska anta utmaningen att undvika socker och ha ett par vita veckor fram tills dess att jag åker till Mallorca för att cykla om 3 veckor. Jag vill testa och se om jag klarar det och hur jag och min kropp kommer må. Jag har stått still rätt länge när det kommer till vikt och mått och jag känner att det vore roligt att se om jag kommer må bättre och kanske tappa ett par centimeter till runt midjan. Jag ska inte gå på någon diet eller banta, men jag vill se om jag kan forma om kroppen lite. Jag tränar ju redan mycket och regelbundet så det jag tror är bästa vägen är att göra lite småändringar i det jag äter. Jag ska ju cykla Vätternrundan i juni och inför det så vill jag vara i så bra form jag kan. Både mentalt och fysiskt.
 
Dag ett har gått bra. Skön start på denna veckan med ett hårt och roligt Crossfitpass som gick ut på att vi skulle köra 1 Squatclean + 2 thrusters, 10 kettelbell swings och 10 boxjumps i en 12 min amrap. Innan det var det uppvärmning och teknik på squatcleans. Jag klarade av 6 hela varv + lite till. Det var riktigt tufft. Blev dessutom cykel till och från träningen. Skönt nu när våren är här och solen skiner. 
 
Nu väntar sängen så att jag är utvilad imorgon! 
 
 
 
Allmänt, Träning | |
Upp