Längtan

Jag längtar efter långpass på crossen, efter långpass på racern, efter vår, sommar och värme. Jag längtar efter cykelsäsongen 2016 även om 2015 knappt är avslutad än. Men det är snart en månad sedan jag cyklade ute senast. Inte helt självvalt, men den gråa hösten och livet kom emellan. Tiden och dagsljuset har helt enkelt inte räckt till. Det är möten med Ride of Hope Team Varberg, spinning med samma lag, pengainsamling till Barncancerfonden och så ska tiden räcka till att umgås med sambo och vänner utöver jobb och träning. 
 
2016 kommer bli året då jag gör mitt livs cykeläventyr. Att cykla 102 mil från Prag till Varberg med Ride of Hope Europe i juli kommer bli tufft både mentalt och kroppsligt trots att jag är van vid att cykla. Men också fantastiskt roligt, härligt och bjuda på vackra landskap, underbart sällskap av mina fina teamkompisar i Team Varberg. Men jag längtar redan! Jag ska njuta av varje träningspass på vägen dit. För jag vet att lika fort som det började, lika fort kommer det vara över.. 
 
Gå gärna in på vår sida och skänk en slant till vår insamling i kampen mot barncancer, vi är en bra bit på väg mot vårt mål men det är långt kvar: http://www.barncancerfonden.se/1309389378/
 
 
 
 
Allmänt | cykling, rohvarberg | |
Upp